Shimano Baitrunner X-Aero 4000FA

Ma egy olyan orsópáros fordult meg a műhelyemben, amiket horgászként igencsak irigylek gazdájától. Ahányszor ez a típus kerül az asztalomra, mindig eszembe jut, hogy régebben mennyire szerettem volna ilyen orsókat. Aztán végül sosem lett beszerezve, mert mindig közbejött valami. De hát ki tudja mit hoz a jövő…? 🤔😁 Ez nem más, mint a Shimano Baitrunner X-Aero 4000FA orsója. A funkcióját és a méretét nézve számomra egy ideális feeder orsó (lenne), de a műszaki megoldásait nézve is elég jó. Kedves horgásztársunk „alig használt, nem dohányzó, hölgy tulajdonostól, törésmentes” állapotban jutott hozzá a használt piacon, ami azért lássuk be tartogathat meglepetéseket. Senki sem lát át az orsóházon – sajnos én sem 😊 -, de azért némi tapasztalattal kilehet fogni a jobb darabokat, de azért maradjunk annyiban: elég rizikós egy használt orsó vásárlása. Sajnos az újaké is, de erről már többször írtam. 🥱
Ügyfelem ugyan nem érzékelt különösebb problémát, de biztos, ami biztos alapon elküldte hozzám őket egy teljes karbantartásra és némi extra átalakításra. Milyen jól tette! ☝️
👉Az orsók kívülről tényleg szép állapotban voltak. Belülről is szinte újnak mondhatóak, viszont kenőanyagot csak mutatóba kaptak, és a tányérkerék hézagolása sem stimmelt, emiatt zörgött, kotyogott, így hamarosan a morgó hangokra is számítani lehetett volna. A dobemelő rendszer is koppant a végpontokon, kenőanyag ott sem volt. Persze ezek csak az orsóház megbontása után derülnek ki.
A biznisz azért szerencsére jól sikerült, mert ezek a hibák orvosolhatóak! 👌
👉További kérése volt, hogy a fék útját, ha lehet rövidítsem le, illetve éljünk a fejlesztési lehetőségekkel, ami a golyóscsapágyak számát illeti. Mindkét kérését sikerült teljesítenem, bár utóbbi esetben nem sok lehetőségem volt. 😬 Ami azért nem akkora baj…
👉A gyári csapágyazás mondhatni minimalista, de pont elégséges. A zsinórvezető görgő csapágyazott, a tányérkerék tengelye mindkét végén csapágyazott, a csiga egy csapágyon fordul. A kulisszás dobemelő rendszer fogaskereke nem csapágyazható, de ettől függetlenül a tökéletes illeszkedésnek köszönhetően gyönyörűen fordul. Egyedül a hajtókar gombjai csapágyazhatóak utólag, viszont ezek kettő-kettő csapágyat kaptak, mivel dupla hajtókarról beszélünk.
👉A végeredmény egy szép, sima futású, hangtalan orsó lett. Ja és gyors fékes! 💪👌
Természetesen a munkálatokról készítettem néhány fotót, ahol a leírásban a műszaki megoldások mellett, néhány „műhely titokra” is fény derül. 🤟😁🤟
❗️❗️❗️ Előre is köszönöm a megosztásokat, amiket figyelek és hamarosan jutalmazni fogok! 🙏🙏🙏😉