Jöjjön egy olyan nagyhalas orsó, ami csak nyomokban tartalmaz műanyagot és az a kevés is eltüntethető belőle, ami gyárilag belekerült. Egy Shimano Ultegra Ci4+ XSA 14000 páros járt nálam teljes karbantartáson és gondos tulajdonosa szeretett volna élni a fejlesztési lehetőségekkel is, mert tudja, hogy ezek az apróságok még évekkel meghosszabbítják az orsók életét és extra nyugalmat jelentenek a vízparton. Ezek az orsók márpedig megérdemlik a rendszeres törődést és a precíz beállítást, mert nagy kincsnek számítanak a mai világban. Ennél az orsónál a dobemelő rendszer hajtása nem kapott műanyag fogaskereket, így igazából nincs az orsónak gyenge pontja. Ami gyenge pont lehet, az utólag orvosolható. Ilyen a bronzcsiga alsó műanyag csúszócsapágya, ami egy kis kiegészítéssel golyóscsapágyra cserélhető. A wormshaft mindkét végén csapágyazható és a zsinórvezető is két csapágyon szaladhat, persze egy kis hézagolási trükkel. Összesen beleszalad az orsóba hat golyós pluszba, egyedül a hajtókar gombját nem lehet babrálni, csak barkács megoldásokkal, mert az fix, mint a „hatodik hullám”! Figyeljétek a képeket! … meg olvassátok el, amit írok hozzájuk!
Shimano Ultegra Ci4+ XSA 14000
Bontás utáni helyzetjelentés. 🙂 Szerencsére volt kenőanyag az orsóban, de éppen ideje volt kitakarítani és frissíteni.
Az orsó hátsó részén látszik a wormshaft gyárilag műanyag csúszócsapágya. Kidobtuk. 😁
(Ritka szar fotós vagyok, ezt nézzétek el nekem. Ez a kép is pont ott homályos, ahol élesnek kellene lennie. 🤔 Ehhez nem értek és nem is nagyon akarom megtanulni. Sorry!)
Tisztítás utáni kép, feltüntetve a műanyagok cseréjének lehetőségét. A wormshaft rotor felőli vége egy igazi "csapágytemető", mert a valóságban oda nem kettő, hanem három csapágy fér el. Igaz az utolsó már nem forog, csak távtartó szerepet lát el, de még mindig gazdaságosabb és értelmesebb így megoldani a dolgot, mint barkácsolni valamit a helyére. (Láttam már itt csoda házi hézagolási megoldást, mert van olyan horgász, aki szeret átmászni a kanálison, pedig ott van a járda előtte! 🤣
A golyóscsapágyak a rotor felől... Made In Hungary
... ja nem! 😔
A hajtás fogaskerekei itt bizony nem műanyagok!
Golyóscsapágy lett mindenhol a műanyagok helyett. Jobb ez így. 🙂
A rotor alkatrészei tisztítás után. A zsinórvezető görgő már dupla csapágyon fut.
A dobszoknya is gyárilag csapágyazott, ez is sok kellemetlen hangtól mentesíthet a vízparton.
Shimano Ultegra Ci4+ XSA 14000
Shimano Ultegra Ci4+ XSA 14000 páros. Kiváló anyag használatú és megmunkálású nagyhalas orsó, ami nagyon szépen fut és ráadásul a Ci4+ anyagnak köszönhetően még könnyű is. Ez az orsó még nagyon sok halat fog a partra húzni és egyenletes futása garantálja a gazdájának az aggodalom mentes kikapcsolódást. (A "tuti" csali miatt inkább aggódnék, mint az orsó miatt! - a szerk.) A rendszeres karbantartás és a tuning csak tovább növeli az élettartamát és persze az értékét is. Vigyázni kell rájuk és megbecsülni, mert ritka az ilyen orsó, mint a ... (?) ... semmi nem jut eszembe! 🤔 🤣🤣🤣