Bemutatkozás

Szeretnélek néhány információval ellátni arról, ahogyan én dolgozom és szeretném elkerülni a félreértéseket is. A legfontosabb elvem, hogy mindenkinek megérje az általam nyújtott szolgáltatás. Elsősorban azt szeretném, ha elégedett lennél az orsóddal, és a következő karbantartásig nyugodtan tölthesd a szabadidődet a vízparton. Másodsorban szeretném, ha az orsód a legjobb bánásmódot kapná és megbízható legyen, illetve sikerüljön kihoznom belőle a maximumot. Harmadsorban jövök én, aki szeret nyugodtan aludni az elvégzett munkák után. 😊 Éppen ezért a legfontosabb, hogy „fél munkát” nem végzek, mert az senkinek sem éri meg hosszútávon. Szervizem kizárólag teljes karbantartással foglalkozik, tehát „kisszerviz”, „zsírozás”, egyéb felületes munka nálam nem létezik. Kisebb hibák javítását is csak így tudom elvállalni (rugótörés, csapágy cseréje), mert nem szeretném, ha néhány hét után visszahoznád az orsód egy másik hibával, amit lehetőségem lett volna kijavítani. Ahhoz, hogy végül mindenki elégedett legyen, mindent tudnom kell az orsódról. Egy karbantartásnak több fázisa van, amiket nem lehet átugrani vagy kihagyni és bizony időigényes munka. Először is az orsót darabjaira kell szednem, az összes alkatrészt megtisztítani a szennyeződésektől, az elhasználódott kenőanyagtól, a kopások törmelékétől. Az alkatrészek alapos átvizsgálása is csak ezek után lehetséges. Normális esetben, ha minden rendben van az alkatrészekkel, az orsód újra összeszerelésre kerül, ellátva megfelelő, friss kenőanyagokkal, és a csapágyak precíz hézagolásával, így az orsódat már fel is készítettem a következő szezonra.

👉 Az esetleges hibák, kopások feltárása is csak az alkatrészek megtisztított állapotában lehetséges, mivel (sajnos) én sem látok át az orsóházon és az elhasználódott kenőanyag is ellehetetleníti a pontos diagnosztikát. Különösen nehéz látatlanba bármit megállapítani, telefonon vagy üzenetben orsót javítani nem lehet, ezért tanácsadással, tippekkel nem fogunk előre jutni. Csak olyan orsóval tudok bármit is kezdeni, ami az asztalomon van, leginkább szétbontott állapotban. Természetesen a tapasztalataimnak köszönhetően, már telefonon vagy akár személyes találkozónk alakalmával is tudok nyilatkozni arról, hogy az orsód javítható-e, vagy sem. Azt azonban mindig Te döntöd el, hogy megéri-e, vagy sem? 🤔, Ha az asztalomra kerülnek, én dolgozni fogok rajtuk. Nálam minden orsó ugyanolyan törődésben részesül, függetlenül a piaci értékétől és az életkorától. Célom, hogy a lehető legjobban működjen, és öröm legyen vele a halak fárasztása, megfogása. Tehát nekem minden orsó funkciója egyforma, csak a műszaki paramétereiben tudok különbséget tenni. Nekem a piaci értéke szervizelés szempontjából mellékes. Vannak egyszerűbb, bonyolultabb orsók, időigényesebbek, sok alkatrészből felépülők, speciális szerszámokat, és különleges anyagokat igénylők, így ezek alapján tudom meghatározni a szolgáltatások költségét is. Azonban, hogy nagyságrendileg kalkulálni tudj, hozzávetőlegesen nálam egy orsó teljes karbantartása 15.000-20.000 forint között van. Pontosabb összeget, az orsó gyártója és konkrét típusának ismeretében tudok mondani. Ez az ár tartalmazza az orsó darabokra szerelését, az alkatrészek alapos tisztítását, precíz összeszerelését, kenését, hézagolását, beállítását. Benne van a megfelelő tisztítószerek, kenőanyagok, a hézagoló alátétek ára, valamint a munkadíj is. Gyakorlatilag (majdnem) minden.

👉 Több kiadásod akkor lehet, ha az orsónak valami hibája van, például csapágyhiba, vagy csapágyakkal fejleszthető (tuning). Amennyiben erre lehetőség van az adott orsó esetében, gyakran csak a szétbontása után tudok pontos összeget mondani, miután megvizsgáltam az állapotát és a műszaki jellemzőit. Ezeket a fejlesztéseket csak egyszer kell megcsinálni, tehát egyszeri beruházás, viszont jelentősen növeli az orsó élettartamát, szebb futású lesz és lassítja a kopásokat. ☝ A fejlesztésekért külön munkadíjat nem számolok fel, csak a beépített alkatrészek árát kell fizetni! Semmit nem építek be a tudtad nélkül, az orsó megbontása után mindenről tájékoztatlak, ha ezt előzetesen nem tudom megtenni. Váratlan költséged nem lesz, mindenről dönthetsz, hogy akarod-e, vagy sem. A fejlesztések ára általában 2.000-16.000 Ft/orsó között szokott mozogni, ami gyakorlatilag a csapágyak árát jelenti, azok számától és méretétől függően. (Én ezeket a fejlesztési lehetőségeket minden esetben javaslom kihasználni és persze mindenki él vele.) 😊

👉 A hibakeresés és a javítás több időt és munkát igényel, ezért erről is munka közben, azután tudunk egyeztetni, miután szétbontottam az orsót. Sajnos van, amit én sem tudok megjavítani, például a kopásokat nem tudom visszaállítani és az általa okozott hibák, hangok, egyéb jelenségek nem javíthatóak. Én a munkám során arra fogok törekedni (és ezt látatlanban meg is ígérem), hogy a maximumot kihozom az orsódból, természetesen attól függően, amit az állapota és az adottságai megengednek.

Néhány gyakori szolgáltatás, amit igénybe vehetsz:

👉 Lehetőség van az orsó fékútjának rövidítésére, illetve hosszabbítására. Erre több megoldás is létezik, például a fékút rövidítésére gyakran teflon lamellákat építek be, vagy a fékcsillag átalakítása is sok esetben lehetséges. Ennek költsége általában 2000-3000 forint között van dobonként, ami függ a féklamellák számától, méretétől és anyagától. Néhány típust leszámítva, szinte minden orsónál lehetőség van a számodra megfelelő fékút beállítására.

👉 Amennyiben az orsódhoz több dob is van, a pótdobokat is frissíteni kell. A dob és a fékrendszer alapos tisztítása után ellátom őket friss kenőanyaggal, ennek költsége 2500 forint/dob.

👉 Ha az orsó nem megfelelően rakja a zsinórt a dobra és nem szeretnél ennek korrigálásával bajlódni, a zsinórkép beállítása orsónként 3500 forinttól.

👉 A Daiwa MagSealed© orsók egy speciális anyagot (Ferro Liquid) igényelnek bizonyos helyekre, így ezeknek az orsóknak a karbantartása a normál költségek mellett plusz 4000 forint többlet kiadással jár.

👉 Amennyiben nincs lehetőséged személyesen elhozni az orsódat a műhelyembe Dunaharasztiba, előzetes egyeztetés után lehetőség van saját felelősségre futárral is eljuttatni hozzám. Elsősorban a GLS futárszolgálatot ajánlom, de más megoldás is szóba jöhet. (Ugyan nem szokott probléma lenni, amennyiben az orsók alaposan be vannak csomagolva, de ha szállítás közben sérül az orsó, nem tudok felelősséget vállalni értük és a futárszolgálatnál sem tudok intézkedni sérült orsó és sérült csomagolás miatt!)

☝ Szeretném felhívni a figyelmed arra, hogy alkatrészek felkutatásával, beszerzésével, kereskedésével nem foglalkozom!

☝ Barkácsolással, bizonytalan megoldások alkalmazásával nem kísérletezek, tehát szakszerűtlen javítással nem foglalkozom!

☝ Ne kérj tőlem tanácsot az orsók „otthoni” karbantartásával, javításával kapcsolatban, mert ezek nem tartoznak a szolgáltatásaim közé!

☝ Nem árulok tisztítószereket, kenőanyagokat, csapágyakat, hézagoló alátéteket, csak az általam elvégzett munkákhoz van készletem!

Szeretném megköszönni, hogy megkerestél és megtisztelsz a bizalmaddal! Örülök, hogy törődsz a felszereléseddel és az orsóid rendszeres karbantartását szakemberre szeretnéd bízni. Várom mielőbbi jelentkezésed, mert elég sok munkám van és csak pontos ütemezéssel tudom tartani a megbeszélt határidőket. Az éppen aktuális határidők időszaktól és a szervizelésre váró orsók számától függenek. Van amikor néhány nap alatt elkészülnek, de előfordul, hogy több hetet is elidőznek nálam, mire sorra kerülnek, ez utóbbi esetben előre is köszönöm a türelmed! A határidőről előzetesen mindig egyeztetünk.

Ha további kérdésed van, illetve szeretnél kérdezni, vagy egyeztetni, kérlek hívj telefonon, mert nem tudok folyamatosan a gép előtt ülni és minden kérdésre írásban válaszolni!

Köszönöm a megértésed!

Szabó Attila +36309147932

Horgászorsó Szerviz, Dunaharaszti

Facebook: @orsoszerviz

web: www.horgaszorsoszerviz.hu