2024-es Shimano Vanford 2500HG-A típusú orsó nulladik szervize

Shimano Vanford 2500HG-A-szerviz-utan-2

Megérkezett a műhelybe a 2024-es Shimano Vanford 2500HG-A típusú orsó, ami még nem volt vízparton használva. Gazdája nem szerette volna használatba venni a tekerőt a gyártósori összeszerelés bizonytalansága miatt és természetesen tisztában van a műanyag csúszócsapágyak hosszútávú káros hatásaival, így ezek helyére rögtön az orsó pályafutása elején golyóscsapágyak lettek beépítve. 💪

A golyóscsapágyak működéséről, szerepéről és fontosságáról már többször írtam, de tervezem egy alaposabb összefoglaló megírását a jövőben, mert sajnos még mindig óriási tévedések és félreértések vannak ezekkel kapcsolatban, pedig a működésük egyszerű fizika, pozitív tulajdonságaikhoz nem fér kétség. A másik fontos dologról a „null kilométeres szerviz” létjogosultságáról és fontosságáról is szeretnék egyszer bővebben írni egy összefoglalást, mert sokan nem értik miért van erre szükség. Ezzel kapcsolatban is vannak tévhitek és ellenérzések, pedig ez csak a gyártósori összeszerelési munka és a fogyasztói társadalom működésének a szülöttje. 😢 Nyilván, aki átgondolja az összefüggéseket és utána is néz a dolgok menetének, annak sok újdonságot nem lehet mondani és nem is kell. Nekem meg időt kellene szakítanom ezek leírására, de a rengeteg munka mellett nagyon nehéz.😞
Visszatérve az orsóhoz, elődjéhez képes műszakilag nem sok változtatást véltem felfedezni, de azért akad. Nem dokumentálom az orsók és alkatrészeik méreteit, csak ami számomra műszakilag fontos paraméter, ezért nézzétek el nekem, hogy a dob átmérőjét és a zsinórkapacitást nem írom le, vagy éppen az orsó súlyáról sem tudok nyilatkozni, mert számomra nem releváns és egyébként ezeket a gyártó oldalán meg lehet tudni. Tervezésben – ami elsősorban az orsóház külsőjét és belsőjét érinti – vannak ugyan eltérések, de felhasználói szempontból ezeknek nincs jelentőségük, legalábbis a műhely asztalon ezek nem derültek ki. Csak úgy, mint az elődjébe, ebbe is plusz hat darab csapágyat lehet beépíteni, a gyári hét csapágy mellé, amit inkább a fotók leírásában részletezek, ezért nézzétek meg és olvassátok el azokat is, mert ezek tényleg fontos paraméterek! 🤟😉🤟
Továbbra is szeretettel várlak benneteket és az orsóitokat a műhelyembe!
2024 októbertől újra lehet GLS futárszolgálattal is küldeni az orsókat teljes karbantartásra, ennek részleteiről és feltételeiről üzenetben vagy telefonon értekezzünk!

Üdv. Attila