Horgászorsó szerviz

Van az a gyors fék, ami már tényleg annyira gyors, hogy a gyakorlatban inkább csak kapcsoló funkciója van. Szinte alig szabályozható a fékerő, összesen negyed fordulat a fékcsillagon és a dob vagy teljesen szabadon fut, vagy teljesen blokkol. A negyed fordulat nem ad különösebb szabályzási lehetőséget, nagyon észnél kell lenni fárasztásnál, vagy átalakítani a fékrendszert, hogy barátságosabb legyen a kezelhetősége. Én biztos nem tudnám megszokni, és így volt ezzel horgásztársunk is, aki elhozta a DAIWA 20 CROSSCAST SURF 45SCW 5000C QD orsóit, hogy növeljem meg a fékutat, mert ez a fékrendszer ebben az állapotában nagyon harapós. (Az átalakításról készítettem fotókat és az egyik képnél bővebben írok majd a fék használhatóságáról és a saját elméletem is leírom ezzel kapcsolatban.)
Négy darab is érkezett belőlük, szinte újnak mondhatóak, egy-két horgászat alkalmával használta őket, de nem tudott megbarátkozni a fék gyorsaságával. Az orsó egyébként nem tartozik a felső kategóriába, viszont meglepően szép futásúak, annak ellenére, hogy összesen csak három golyóscsapágy volt bennük. A tányérkerék iszonyatosan kottyant az elégtelen hézagolás miatt és kenőanyag szinte mutatóban sem volt rajta. Szerencsére volt még lehetőség fejlesztésre, amit sosem szabad kihagyni! Nem csak a szép futás miatt, hanem a tartósság szempontjából is fontos szerepet játszanak a golyóscsapágyak. Összesen öt darab golyóscsapágyat sikerült még beletenni az orsóba, ami a kezdeti állapothoz képest komoly fejlődés.
Gyári állapotában a csiga két csapágyon fordul és a tányérkerék bal oldalán található még egy, viszont a másik oldalán egy csúnya műanyag csúszócsapágy található, ami igencsak megrövidíti a szép futás időszakát, egyben az orsó életét is.
A zsinórvezető görgő alá két darab csapágyat tudtam betenni és a wormshaft hátsó végéhez szintén kettőt, bár ebből az egyik csak távtartó szerepet lát el. Fontos megjegyezni, hogy a dobemelés 45mm hosszú, ami nem kevés, és a nyújtott dobra nagyon szépen fekteti a zsinórt. Az extrém távolságok megdobása, biztosan nem az orsón fog múlni.
Az orsóház anyaga műanyag, viszont elég masszívnak tűnik és az alkatrészek is elég szépen illeszkednek benne. Az orsó súlya alumínium dobbal, felzsinórozva, extra csapágyakkal, hézagoló alátétekkel, kenőanyaggal ellátva, az ujjlenyomataimmal együtt 650g, ami egy ilyen méretű távdobó orsónál nem vészes össztömeg.
Nézzétek meg a boncolást a fotóimon, olvassátok a képek alatti szöveget és természetesen köszönöm a megosztásokat is!