Számtalanszor elhangzanak a kérdések:
„Miért kell egy új orsót már a használatba vétel előtt szervizelni?” „Egyáltalán, miért kell egy orsót szervizelni?”
A válasz röviden:
Ha hosszútávon tervezünk egy orsóval rendben kell lennie a csapágyak, alkatrészek hézagolásának és ezeknek megfelelő mennyiségű és minőségű kenőanyagra van szüksége.
Természetesen ha bízunk a gyártósori betanított munkásban (), akkor szervizre semmi szükség, azonban ha valami mégsem stimmel, rövidesen furcsa jelenségeket fogunk tapasztalni. Sok esetben sajnos helyrehozhatatlan hibákkal is együtt kell majd élnünk. Persze elvégzik majd a dolgukat, amire kitalálták őket: halat fogni lehet velük, de a tekerés komfortjának és a finom, egyenletes futásnak búcsút inthetünk!
A tányérkerék egyenetlen kopása nagyon gyorsan be tud következni és ezt a gyakorlatban „morgó” hang kíséri, az orsó tekerése „daráló” érzetű lesz. Akár már néhány peca után: viszlát szép futás!
A gyors és helyrehozhatatlan kopásokért sok esetben a műanyag csúszócsapágyak is felelősek lehetnek, ezeket is érdemes mielőbb golyóscsapágyra cseréltetni.
A kopásokat „vissza koptatni” nem lehet, leggyakoribb esetekben csak az alkatrészek cseréje segíthetne, de nem érdemes ebbe az irányba gondolkodni és nem éri meg a rizikót!
Inkább a betegségek megelőzése a célszerű, ez kevésbé költséges, különösen ha álmaink orsójáról beszélünk!
Az alábbi képeken két felső kategóriás, közel 300 ezer forintos, vadiúj, vízpartot nem látott orsók belseje látható az orsóház bontása után. Ami nem látható az a kenőanyag! … és persze a tányérkerék hézagolása egyiknél sem stimmelt!
Ezek az orsók hosszútávon nem sok örömet okoztak volna a gazdájának, de szerencsére érezte a hiányosságokat és azonnal hozzám küldte őket!
Sajnos orsó vásárlásnál senki nem lát bele az orsóházba, így egyelőre a szerviz marad a jó megoldás! Én szóltam!
Nem érdemes megvárni a hibák jelentkezését, továbbra is keresetek bizalommal!
Horgászorsó szerviz