„Null kilométeres szerviz”

☝️ Számtalanszor elhangzanak a kérdések:
„Miért kell egy új orsót már a használatba vétel előtt szervizelni?” 🤔 „Egyáltalán, miért kell egy orsót szervizelni?” 🤔
A válasz röviden:
👉 Ha hosszútávon tervezünk egy orsóval rendben kell lennie a csapágyak, alkatrészek hézagolásának és ezeknek megfelelő mennyiségű és minőségű kenőanyagra van szüksége.
👉 Természetesen ha bízunk a gyártósori betanított munkásban (😱), akkor szervizre semmi szükség, azonban ha valami mégsem stimmel, rövidesen furcsa jelenségeket fogunk tapasztalni. Sok esetben sajnos helyrehozhatatlan hibákkal is együtt kell majd élnünk. Persze elvégzik majd a dolgukat, amire kitalálták őket: halat fogni lehet velük, de a tekerés komfortjának és a finom, egyenletes futásnak búcsút inthetünk! 😢
👉 A tányérkerék egyenetlen kopása nagyon gyorsan be tud következni és ezt a gyakorlatban „morgó” hang kíséri, az orsó tekerése „daráló” érzetű lesz. Akár már néhány peca után: viszlát szép futás! 😭
👉 A gyors és helyrehozhatatlan kopásokért sok esetben a műanyag csúszócsapágyak is felelősek lehetnek, ezeket is érdemes mielőbb golyóscsapágyra cseréltetni.
👉 A kopásokat „vissza koptatni” nem lehet, leggyakoribb esetekben csak az alkatrészek cseréje segíthetne, de nem érdemes ebbe az irányba gondolkodni és nem éri meg a rizikót!
☝️ Inkább a betegségek megelőzése a célszerű, ez kevésbé költséges, különösen ha álmaink orsójáról beszélünk!
❗️❗️❗️ Az alábbi képeken két felső kategóriás, közel 300 ezer forintos, vadiúj, vízpartot nem látott orsók belseje látható az orsóház bontása után. Ami nem látható az a kenőanyag! … és persze a tányérkerék hézagolása egyiknél sem stimmelt! 😡
Ezek az orsók hosszútávon nem sok örömet okoztak volna a gazdájának, de szerencsére érezte a hiányosságokat és azonnal hozzám küldte őket!
Sajnos orsó vásárlásnál senki nem lát bele az orsóházba, így egyelőre a szerviz marad a jó megoldás! Én szóltam! 😉
Nem érdemes megvárni a hibák jelentkezését, továbbra is keresetek bizalommal! 🤗
Horgászorsó szerviz