Az orsóház bontása után látható, hogy igen szerény a kenőanyag mennyisége. De vajon megfelelő anyag került oda? 🤔 Első tekerésre annyi érezhető, hogy nagyon "szalad" az orsó és mivel gyárilag egy igen lágy kenőanyagot kapott, gyorsan "kitúrják" az alkatrészek. (Persze legyen az orsóház belsején is kicsapódva belőle, mert mutatós! De oda minek? Legyen a zárt csapágy külső felén is! De oda minek? Ez néhány esetben ugyan indokolt lehet, de ez más kérdés.) Nem arról van szó, hogy rossz a gyári kenőanyag (bár ez is előfordul), hanem egyrészt van megfelelőbb anyag, ami már bevált és bizonyított, másrészt nem véletlenszerűen kell a kenést elvégezni, hanem tudatosan. (Nem, nem egy YouTube video alapján!) 🤬 Ismerni kell, hogy milyen alkatrész, milyen kenőanyagot igényel és mennyit. ☝️ Ennek nem úgy kellene működnie, hogy az összeszerelő munkás belerak valamit (valamennyit) abból, amit elé raknak és a főni előír. A végeredmény nem feltétlenül lesz jó. Úgy sem működik a dolog, hogy elszaladok a benzinkútra és veszek valami zsírt, ami biztos jó lesz az orsómhoz is... 😡 Hát elég kicsi az esélye, hogy belenyúlunk a tutiba, és szerintem nem érdemes lottózni a kenőanyagokkal, mert van ami tönkreteszi a gumi és műanyag alkatrészeket, vagy éppen megkenjük a fém alkatrészeket és már első tekerésre eltűnik a felületről. A hőmérséklet változások kihívásairól most nem is írok... 😳
👉 A megfelelő kenőanyagok kiválasztása egy kényes kérdés, nem véletlenül féltve őrzött műhely titok, hiszen rengeteg teszt és tapasztalat kell a kiválasztásukhoz. Sokan félvállról veszik ezt a kérdést: "Nekem bevált!" "Jó a traktor zsír (is)!" "Azt mondta Béla, hogy ez jó zsír!" stb... 😱 Én meg a "fingreszelő szervizes" vagyok és maradok is (persze azoknak akiknek igénye van erre... )! Sajnos ez van. 😎